Aviseringar
Rensa alla

Min första paniktråd i den nya um-eran


Paseo
Ämnesstartare

Ok nu ska jag va lite seriös mitt i allt virr

Min pojkvän säger hela tiden saker som "nej vrf säger du så man får inte säga så blablabla"
Nyss när jag prata me rövhålet (ah är arg på han nu mmmmmm) så ba kände jag att bägaren rann över å jag va tvungen å  påpeka detta. Då blev det ba stort bråk där han inte fattar vad som gjorde mig arg pga han fattar för dålig svenska. Jag har sagt tusen gånger.... å under den tiden har det uppstått fler situationer där han säger "nääjjjjj du får inte säga så whatever whatever" varpå jag blir ännu argare

Jag sa till han "nu ligger du jävligt illa till det ska du veta" å repeterade nog det ett antal gånger med ihopbitna tänder å tomatrött ansikte

men han fatta ju inte ens va jag mena me det ååhhhh

liknande situationer uppstår ofta o så blir det ännu värre bara för att han inte fattar va jag säger

då tycker han jag är dum som är arg för ingenting å ahhh det tror han ju fortfarande då

OK NYA UMISAR ååhh detta tar så mkt på min energi. JA det finns saker som är bra med rövhålet men just nu är jag så förbannad pån så allt e ba svart


   
Citera
Ämnesetiketter

Förvirrad


   
SvaraCitera

Vad är det hen inte tycker att du ska säga?

Du kan ju säga "Varför skulle jag inte få säga det? Skeptisk" eller "Lägg av, jag får visst säga det, du
bestämmer inte."

Om du pallar, det kanske är för frustrerande att diskutera det. Eller så kanske du redan gjort det flera gånger.


   
SvaraCitera

fattar ingenting


   
SvaraCitera

är med frukt; fattar ingenting. 


   
SvaraCitera

Det är btw ett hen-filter på den här datorn så alla tredje person
singularis pronomina jag
skriver korrigeras till "hen"; jag skriver
alltså inte "hen" för att vara dryg mot dig eller något.

passaro:

är med frukt; fattar ingenting. 

frukt:

fattar ingenting

Vad är så svårt att fatta.

Pojkvännen säger "säg inte så där,
man får inte säga så" när Paseo säger saker (vi vet inte
 vad). Paseo
tycker att det är störigt. Paseo tycker även att det är störigt när hen
inte förstår vad som sägs, när Paseo är arg på hen över det här.

Men
jag tycker iaf att du ska säga åt hen att hen inte bestämmer vad du ska
säga, och att
hen ska sluta säga åt dig. Fast jag vet ju inte vad det är
du säger som hen tycker är så
hemskt, men förhoppningsvis är det inget
astaskigt i alla fall, om du nu tycker att det är
orimligt av hen att
säga att du inte ska säga det.


   
SvaraCitera

Förstår han inte engelska så bra heller? Måste bli väldigt mycket jobbigare av att ni har svårt med språket. Kanske handlar mycket om missförstånd?


   
SvaraCitera

frukt:

fattar ingenting

passaro:

är med frukt; fattar ingenting. 

hur kan ni inte???


   
SvaraCitera

Vart så jäkla förvirrad av hur Paseo skriver. Förvirrad


   
SvaraCitera

T.o.m jag fattar.
Ni pojkar är väl inte lika smarta som mig 😉


   
SvaraCitera

frukt:

fattar ingenting


   
SvaraCitera

Paseo: *arg*

Pojkvän: sådär får du inte säga (vad hon säger vet vi ej)

Paseo:  förklarar varför hon är arg

Pojkvän : *förstår inte riktigt men säger att hon inte får säga så samt kan inte riktigt förmedla vad han menar och tycker*

Paseo: *tycker att pojkvän är ett rövhål*


   
SvaraCitera

Känns ju svårt att bygga upp ett seriöst förhållande när den ena inte förstår vad den andre säger, men be Selemawitt tolka eller ångot.


   
SvaraCitera

tror det enda du kan göra är att försöka vara lugn och saklig och förklara för hnm vad du menar.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

Det första han inte ville jag skulle säga igår det var prata om afrikaresan. Han kanske ska ta med mig till ethiopien och sudan någon gång i sommar, o jag blev så glad då så nästa gång vi pratade så ville jag prata om det för att det va typ allt jag tänkte på igår.  "varför du säger så???? vi har redan pratat om den du kan inte prata om den igen". det är nån slags moralgrej han är van vid kanske att man inte får tjata om saker. jag vet inte.

normalt snack går alldeles utmärkt. men när vi pratar om allvarliga saker så är det svårare för han att förstå vad jag säger.


   
SvaraCitera