Aviseringar
Rensa alla

Är det mobbning?


Ämnesstartare

Finns det någon sida där man kan få chansen att chatta om mobbning?

Men under tiden jag väntar på svar kan jag väl berätta lite om vad som händer mig och så kanske någon av er har något tips eller så!

Jag började nyss i en ny skola, det började väldigt bra jag känner redan flera tjejer från varje klass i min årskurs och är kompis med alla tjejer i min klass. Jag har inte sett några tecken på att någon tycker jag är ful eller "töntig". Vi har redan några såna tjejer i klassen, och det är rätt tydligt att jag inte är som dem.

Men ändå så håller väldigt många killar med att säga mitt Förnamn och Efternamn hela tiden. Speciellt mitt efternamn som de försöker uttala rätt. Det är inte svenskt, så det är nästan omöjligt för dem att uttala det rätt 🙂

När jag frågar dem varför dem håller på så säger dem bara att det låter "coolt" och det är snyggt. Jag borde antagligen inte ta åt mig men de slutar inte när jag säger åt dem att göra det och det är inte så att dem ger mig taskiga blickar eller något, mest retsamma. Men jag kan inte sluta tro att dem försöker starta nån sorts mobbning eller något.

Vad tror ni, kan det vara så att dem försöker mobba mig genom att hålla på med mitt efternamn eller gör dem det bara för att dem tycker att det är roligt? Och hur ska jag få slut på det? Jag har sagt åt dem att lägga av, och liksom försökt men dem slutar inte..


   
Citera
Ämnesstartare

. kan man få svar? [smile]


   
SvaraCitera

det ligger i killarnas natur att vara retsamma. du får uppmärksamhet och alla känner till ditt namn, du har kompisar och om du visar att du inte noterar hur de håller åp tonas intresset ut.

jag skulle ej ta det på allvar. och jag ser inte några grunder till varför en grupp killar skulle välja en tjej med relativ hög status att mobba. antagligen är du snygg eller så är det bara en grej som blåstes upp lite för mycket första gången och därmed blivit en grej.

eller så är det rasister.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

jag skulle ej ta det på allvar

Har själv varit med om samma sak, men killarna försökte uttala namnet på min by. Det går över och jag tror inte att de har för avsikt att mobba dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stephsnipple:

Har själv varit med om samma sak, men killarna försökte uttala namnet på min by. Det går över och jag tror inte att de har för avsikt att mobba dig.

aa bra [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fast, finns det några andra tankar?


   
SvaraCitera
Tyrael

Wendy:

. kan man få svar? [smile]

Efter 11 minuter? Nej.


   
SvaraCitera

Säkert vill de inte vara elaka, utan tycker nog bara att ditt efternamn låter häftigt [smile] Men om du tycker det känns jobbigt kan du ju sucka och kanske kommentera med "Men tröttnar ni aldrig eller?" när de upprepar ditt namn. Det brukar bara vara kul att retas om man får en stark reaktion

Kul att du hittat många kompisar du trivs med redan [smile]


   
SvaraCitera

Klart dom inte mobbar dig, dom vill ju bara ha uppmärksamhet från dig [y]


   
SvaraCitera

De håller på så för de tror att de e roliga, tror inte de menar att mobba dig eller så. Men jag förstår absolut vad du menar och hur du känner..

Den bästa lösningen är att försöka skämta tillbaka o bara skratta med dom åt det och inte visa att du tar illa upp [y]

lycka till


   
SvaraCitera

Nä det är ju bara en kul grej [crazy]

jag blir också kallad efter mitt efternamn och massa andra saker


   
SvaraCitera

Wendy:

Jag har inte sett några tecken på att någon tycker jag är ful eller "töntig". Vi har redan några såna tjejer i klassen,

Som blir mobbade!? [mad]


   
SvaraCitera

Som ''Moppsen'' säger så ligger det i killarnas natur att vara retsamma, Jag vet själv hur det är .. Men för mig blev det mobbning så illa att vi fick polisanmäla dom. Så man vet inte, Men om det är jobbigt tycker jag att du ska gå till en lärare och säga till, Eller föräldrarna 🙂

Kram! 


   
SvaraCitera

Nej det är inte mobbning.


   
SvaraCitera